Pages

Friday, March 12, 2010

STAM dan SPM 2009

11 Mac 2010
Khamis


Tahniah Ustaz Ariff
SPM 2008 tertinggal 1A,
STAM 2009 pun tertinggal jugak 1...
tak mengapa, itu sudah cukup cemerlang!
cuma ayah dan ibu tak dapat hadir kerana bersama Adik ke SMAPL untuk keputusan SPM.

Sebelum ke SMAPL,
singgah di masjid kenangan...


11.55 pagi - Debaran di Dataran SMAPL



Hati seorang Ibu...
rupa-rupanya...
sebak di hati bukan hanya di sini
tapi rupanya,
imbauan dahulu dahulu
datang satu demi satu
tanpa henti-henti
menerjah
kedalam hati sanubari

Betapa besarnya
anugerahMU
kepada anak-anakku!


Alhamdulillah,
puji dan syukur
hanya untukMU...

24 comments:

ayah said...

benar-benar terharu
anak yg bungsu
turut mengiringi kejayaan
kakak-kakak dan abang-abangnya!

Alhamdulillah,
segala puji
hanya untukMU...

Kn said...

Alhamdulillah

summalhamdulillah

Alhamdulillah

....

suko kn tgk ibu ...... huhu

raso po nok sungguh2 ghetek..huhu

ayoh pun suko jugok tuh............huhu

Tahniah adik nadiah..

ibu said...

Subhanallah... jadikanlah kecemerlangan anak-anak-ku sebagai anugerahMu yang Maha Besar, bukan sebagai ujian ke atasku...Amin.

ibu said...

"Masjid Kenangan"... Usin menangis dalam masjid, ibu ayah menangis dalam hati. itulah senario setiap kali sesi persekolahan bermula. Alhamdulillah... dengan pertolonganNya dan berkat kesabaran, segala ujian dilalui dgn selamat. ALHAMDULILLAH.

ibu said...

Tambah menangis hati ibu bila tengok ustaz Arif 3 jam menangis peluk tiang, tunggu ibu... Aduhai, kenangan tingkatan 1.

usen said...

ai.. ai... ai... ni masuk bab2 privacy nih. hehe.

trimo kasih ibu ayoh sbb susoh2 layan karenah usen slamo nih.

budok2.. nok wak ghano.

nadiah said...

ok ok apo cito ni?? apo kono ejang? eden tak nangis polok tiang pon....eden x tau apo topik sekrg ni...apo kono?

Kn said...

Nadiah! babak peluk tiang nih glamour la dalam keluarga ni...semo tau...

ayah said...

tempat baru nokgi ni mungkin pelok tiang sbb org yg peluk tiang sebelum ni doh takdok...

... tapi malu ah dlm usia skrg ni!!!

ayah said...

usin kata cuaca skrg dah tak menentu...

Mesir baru ni dah musim panas, tapi skrg dah musim sejuk kembali.

ayah pun taktau cerita sbb tak pernah pegi mesir, hahaha...

yang ayah tau,
setiap kejdian tu ada hikmahnya,
peringatan kpd yg leka...

Kn said...

Waktu SPM, cara dan tujuan blaja lain...solely wholly nok cemerlang untuk dapat tempat kat U. kurang matanglah katakan...

time U ni, cara dan tujuan blaja pun dah lain... lebih 'meaning' skit...

Hase Si Ngejah Sedak said...

Tahniah la kepada pemecah rekod ni~~

Abih smua alam2 persekolahan... Besar doh belako... haha... raso po baru maren ase lemas kat sungai hulu seladang tu..haha....

Tapi gitu lah... ngejah sedak pun tetap ngejah sedak gok... Guano ni dok terima order lagi ni?? Ase duk tunggu bilo laa pok2 ni nok order hadiah...

tertakluk kepada terma dan syarat.

haronmnoor said...

janji kena tunaikan...

ibu said...

gini la ambe.... 23 Mei ni daftar asasi Sains kt ambe,maso tu la comel... hulur hadiah. Keno pikir dulu la ni nk hadiah gapo. jange bimbe la, akan sapa la order tu... ni hadioh ibu ko dik nayah? ibu pulok sungguh....

HASE said...

3-3... ayoh, ibu, nayah...

nadiah si pemenang hadioh said...

khas kpde hase si ngejah sedak....ni list order

1.laptop
2.laptop
3.laptop

ok? klau raso hok first tu x leh...gi ko 2nd...kalo 2nd x leh...gi la 3rd...deh?

ibu said...

guano ambe????? ibu xtau..... berat ko reknge ambe. Ko ado limit?

ayah said...

rasanya laptop ni tak termasuk kot sbb ambe pun beli sendiri dulu haha... lagi pun nati tak kena dgn spek pulak...

Kn said...

*ambe tak terkata*

*tepuk dahi*

Hase Si Ngejah Sedak said...

Ehem... Gini Nadiah, betul kata ayoh tu... Laptop ni x termasuk... Lagipun, laptop ni bukan keperluan Nayah lagi setakat nih...

Jange sebab pok2 ni ado laptop, nayah pun nok ado laptop jugok... Aaaa gituh...

Mace handset, abih skolah baru masing2 buleh ado handset... Gitu jugok ngan laptop, bilo masuk degree, baru leh ado laptop... Sebelum tu? Tokleh.

So, harap Nayah pehe laa... Klu x pehe pun, ase tok beli gok.. kahkahkah~~

ayah said...

sajer jer tu...

nadiah said...

nak jugk nak jugk !!! by hook or by crook...pakat la hase kak long kak ngoh hulur duit masing2 beli laptop hahahahaha

ayah said...

kalu dah gitu keadaannya,
ayah tak masuk campur...

ayah said...

tapi,
ayah tau ayah sokong sapo,
haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BICARA AGAMA

Popular Posts

uwais al qarni…

engkau hanya seorang insan biasa
dari kalangan bani yaman
disisimu tiada punyai nama
pangkat darjat mahupun kedudukan

setianya umar ali menanti satu harapan
kerna mengharap pengampunan
seperti mana yang telah dikhabarkan
oleh utusan rasul junjungan

keadaanmu dipandang hina
kerna berpakaian serba kedhaifan
namun begitu kau sentiasa melemparkan
pandanganmu ketempat sujudmu

wahai uwais.. kekasih allah
sunyinya namamu di dunia
tetapi terkenal namamu disana
sehingga rasul menyintaimu

beruzlah dirimu dari manusia
kerna ingin mengabdikan padanya
bagimu merasa aman bersamanya
bagaikan alam adalah dirinya…

Ya Allah,
malam hanya terasa indah
apabila berbisik denganMU,
siang hanya terasa indah
apabila mentaatiMu.

Tiada kelazatan dunia
kecuali dengan menyebut namaMU,
Dan akhirat tidak terasa indah
kecuali dengan beroleh kemaafan dariMu.

Juga syurga tidak terasa indah
kecuali dapat melihat-MU

munajat Yahya bin Muaz Ar-Razi