Pages

Friday, July 17, 2009

Apa sebenarnya...

apakah sebenarnya yang terjadi,
apakah masalahnya...
hanya mereka-mereka sahaja yang tau
dan mengerti

itulah sebahagian cerita dunia,
keliru, sedih, ketawa...
berputaran

... ayoh nok ghoyat ggapo bbenar ni!

18 comments:

Ayah said...

yang atas tu mungkin ayah tahu, tapi yang bwh tu sukar sikit...

usen said...

hahahaha, nostalgia.

hase said...

Apa masalah, hah?

ibu said...

sebenarnya kambing hitam ko kambing putih?

ibu said...

sabarlah datin...

kak long said...

datin...jgnla sedih...blh cari dato' lain pulok....

Ayah said...

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah, jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, yaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an,
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,
3. Sebelum para muslim meredhai kamu,
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah.

"Bertanya Aisyah :
"Ya Rasulullah, Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?"

Rasul tersenyum dan bersabda :
"Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tigakali seakan-akan kau mengkhatamkan Al
Qur'an.

Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.

Alloohumma shollii 'alaa
syaidinaa Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhoi kamu.

Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum wa atuubu ilaih ( 3 x )

Dan, perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akankamu telah melaksanakan ibadah haji dan
umrah"

Bismillaahirrohmaanirrohiim, Subhanalloohi Walhamdulillaahi walaailaaha illalloohu alloohu akbar(3 x )

haronmnoor said...

Hidup di dunia hanya sementara,
akhirat juga negeri yg kekal...

hase said...

betul3... hidup dunia sementara... akhirat kekal selamanya...

60-70 tahun jah manusia bleh hidup... sekejap jer... bukan lama...lepas tu mati laa....

ayah said...

ustaz azhar nakal sungguh malam ni. jkk 2x suka, ustaz cadang ko hj zul buat natu..

hase said...

Kah kah kah!! Jolo ko ayoh? Adui... lawak2....

Eh... bue la gambar ase tu... wak ore kejut jah...

ayah said...

beres...
tapi ayah taktau lagi apa sebenarnya...

ibu said...

kn tak komen pun post ni...

ayah said...

yg lepas takdir bagi kita dan redha. masa depan belum tentu tapi dahuluilah dgn redha, semuanya dah ditentukan. Bersyukurlah atas apa yg dikurniakan...

Kn said...

datin ni buke buleh cayo... puang gok.. nangih suko buleh pusako 3 buoh lori,esok luso jupo hok lain uh...puang gok


datin,sabar datin.jom gi cicoh biskut tiger coklat ngan susu dalam mimpi. :P

Hase said...

"Aku kater lepah netup jadi hudoh!" Try ar cocoh mercun dale hidung....tengok netup jadi lawo dok... Kahkahkah...

XD

Ayah said...

hase nok royat ggapo bbenar...

ibu said...

tapok rimau ada sebab ada rimau. wujudnya alam ini sebab ada PenciptaNya. bukang paka netup-netup.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BICARA AGAMA

Popular Posts

uwais al qarni…

engkau hanya seorang insan biasa
dari kalangan bani yaman
disisimu tiada punyai nama
pangkat darjat mahupun kedudukan

setianya umar ali menanti satu harapan
kerna mengharap pengampunan
seperti mana yang telah dikhabarkan
oleh utusan rasul junjungan

keadaanmu dipandang hina
kerna berpakaian serba kedhaifan
namun begitu kau sentiasa melemparkan
pandanganmu ketempat sujudmu

wahai uwais.. kekasih allah
sunyinya namamu di dunia
tetapi terkenal namamu disana
sehingga rasul menyintaimu

beruzlah dirimu dari manusia
kerna ingin mengabdikan padanya
bagimu merasa aman bersamanya
bagaikan alam adalah dirinya…

Ya Allah,
malam hanya terasa indah
apabila berbisik denganMU,
siang hanya terasa indah
apabila mentaatiMu.

Tiada kelazatan dunia
kecuali dengan menyebut namaMU,
Dan akhirat tidak terasa indah
kecuali dengan beroleh kemaafan dariMu.

Juga syurga tidak terasa indah
kecuali dapat melihat-MU

munajat Yahya bin Muaz Ar-Razi